ostatnia aktualizacja |
|
10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
|
|
|
|
|
ogłoszenia |
materiały do zajęć |
Język Java
- Wprowadzenie do programowania (doc),
(pdf).
Materiały uzupełniajace(doc)
(pdf)
Podstawowe elementy języka - wyrażenia, operatory, instrukcje (doc),
(pdf).
- Podstawowe elementy języka - instrukcje (doc),
(pdf).
Podstawowe elementy języka - materiały pomocnicze (doc),
(pdf).
- Podejście obiektowe (doc),
(pdf)
Podejście obiektowe-cd. Tablice elementów nieobiektowych i obiektowych.(doc),
(pdf)
- Dziedziczenie, przedefiniowanie i przeciążenie metod.
Dostęp do składowych klasy, tablice-cd, wprowadzenie do trybu graficznego.
- Polimorfizm, interfejsy, wyjątki.
Przykłady programów.
- Programowanie wizualne. Obsługa zdarzeń.
Przykłady programów - podstawowe elementy interfejsu użytkownika.
Przykłady programów - animacje figur, obsługa zdarzeń.
- Pojemniki na obiekty - część 1 (przykłady zastosowań dla obiektów typu String).
Przykłady programów - pojemniki na obiekty (zastosowanie dla obiektów typu String).
Interfejs programu użytkownika. Przykłady zastosowania klas Vector i Stack.
- Pojemniki na obiekty - część 2 (przykłady zastosowań dla obiektów typów definiowanych przez programistę).
Przykłady programów - pojemniki na obiekty typów definiowanych przez użytkownika.(Zmieniono pliki w katalogu Wektor1 w dniu 9.01.09 r.).
- Strumienie tekstowe wejściowe, strumienie tekstowe, strumienie bajtowe.
Strumienie danych, serializacja obiektów.
Przykłady programów - zapis pojemników do pliku oraz odczyt za pomocą serializacji (projekt1) oraz w formacie tekstowym (projekt pliki2).
- Kolokwium zaliczeniowe
Propozycja zadań laboratoryjnych z
programowania obiektowego w języku Java.
Lab1
Lab2
Lab3
Lab4
Przykład programu.
Lab5
Przykłady programów.
Lab6 - dodano dodatkowe wyjaśnienia w dniu 25.04.2006r.
Przykłady programów.
Lab7
Przykłady programów - zastosowanie pojemników dla obiektów typu String.
Lab8
Przykłady programów - zastosowanie pojemników dla obiektów typów definiowanych przez użytkownika. (Zmieniono pliki w katalogu Wektor1 w dniu 9.01.09 r.).
Lab9
Przykłady programów - zapis pojemników do pliku oraz odczyt za pomocą serializacji (projekt pliki1) oraz w formacie tekstowym (projekt pliki2).
literatura podstawowa
- L. Lemay, R. Cadenhead, Java 2 dla każdego, Helion, 2001.
- P. Naughton, Podręcznik Języka Programowania Java,Nakom, 2001.
- B. Eckel., Thinking in Java, Edycja polska, Helion 2003.
literatura uzupełniająca
- Barteczko K. - Java od podstaw do technologii, część 1 i 2, MIKOM, 2004
- Barteczko K. - JAVA, wykłady i ćwiczenia, Mikom, 2000.
- Boone Barry - Java dla programistów C i C++
- Horstmann C.S., Cornell G. - Java 2. Podstawy (t1). Techniki zaawansowane (t2), Gliwice, Helion, 2003.
- Bloch J. - Efektywne programowanie w języku Java, Gliwice, Helion, 2002.
- Dobosz K. - Laboratorium programowania w języku Java, Gliwice, Wyd. Politechniki Śląskiej, 2001.
Język C++
- Porównanie języków C/C++. Przykładowe programy.
Nowe elementy języka C++.
Wprowadzenie do programowania obiektowego w C++.
- Przeciążanie funkcji i przekazywanie parametrów obiektowych. Konstruktory. Inicjowanie obiektów
- Funkcje i klasy zaprzyjaźnione. Przeciążanie operatorów.
- Obiekty dynamiczne, metody typu const. Obiekty z polami typu tablica jednowymiarowa, przeciążanie operatora[]. Konwersje typów. Dziedziczenie jednobazowe, konstruktory.
- Dziedziczenie jednobazowe cd., dziedziczenie metod zwykłych i operatorowych z przedefiniowaniem i bez przedefiniowania. Dziedziczenie obiektów z dynamicznymi polami typu tablica, przeciążanie operatorów: =, wywołania funkcji(), <<.
- Dziedziczenie wielobazowe.
- Polimorfizm. Część I.
- Polimorfizm. Część II.
- Standardowe wejście/wyjście. Pliki. Strumienie.
Formatowanie bezpośrednie i za pomocą manipulatorów.
- Kolokwium zaliczeniowe
kolokwium
Przykładowe pytania na kolokwium.
laboratorium
- Zadanie 2.
- Zadanie 5.
- Programy z zajęć od 2 do 6.
- Programy z zajęć od 7 do 13. Zmiany!
wprowadzenie - przykłady programów
- Zastosowanie klasy TProdukt1
- Zastosowanie tablicy obiektów TZakup
- Przetwarzanie tablicy obiektów TZakup w klasie TRachunek
- Zastosowanie dziedziczenia - obiekty klasy nastepcy
- Zastosowanie dziedziczenia - obiekty klasy bazowej i klasy nastepcy
Przykłady projektów C++
- Zastosowanie uniwersalnej kolekcji.
- Zastosowanie uniwersalnej kolekcji i przeciążonych operatorów.
- Zastosowanie szablonu kolekcji i przeciążonych operatorów.
- Zapis i odczyt w pliku uniwersalnej kolekcji.
powtórzenie podstaw programowania w języku C
- Programy do wykonania.
literatura |
literatura podstawowa
- Delannoy C, Ćwiczenia z języka C++, Programowanie obiektowe, Warszawa, WNT, 1993
- Stroustrup B, Język C++, Warszawa, WNT, 1997
- Kisielewicz J., Język C++, Programowanie obiektowe, Wrocław, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1999
- Coad P. Nicola J., Programowanie obiektowe, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Read Me, 1993
- Barteczko K., Praktyczne wprowadzenie do programowania obiektowego
w języku C++, Warszawa, Wydawnictwo Lupus, 1993
- Sedgewick R., Algorytmy w C++, Warszawa, Oficyna Wydawnicza READ ME, 1999
literatura uzupełniająca
- Lippman S.B., Podstawy języka C++, Warszawa, WNT, 1997
- Martin J., Odell J.J., Podstawy metod obiektowych, Warszawa, WNT, 1997
- Grębosz J, Symfonia C++, Programowanie w języku C++ orientowane
obiektowo, tom 1-3, Kraków, Oficyna Kallimach, 1999
- Grębosz J, Pasja C++, Szablony, pojemniki i obsługa sytuacji wyjątkowych w języku
C++, tom 1-2, Kraków, Oficyna Kallimach,
1999
|