ostatnia aktualizacja |
|
10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
|
|
|
|
|
ogłoszenia |
----------------------------------------------------------------------
materiały do zajęć |
wykłady z projektowania oprogramowania
- Wprowadzenie do tworzenia oprogramowania w sposób iteracyjno-rozwojowy
Przyklad 1 - tworzenie oprogramowania wg diagramu przypadków użycia i diagramu klas za pomocą inżynierii "wprost".
Przyklad 2 - rozwój oprogramowania wg diagramu przypadków użycia, diagramu klas z relacją "1 do wiele" oraz diagramu sekwencji przedstawiajacego wybrany przypadek użycia za pomocą inżynierii "wprost".
- Wprowadzenie do programowania obiektowego.
- Diagramy używane podczas analizy wymagań i projektowania oprogramowania.
- Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część I.
- Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część II.
- Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część III.
- Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część IV.
- Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część V.
- Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część I.
- Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część II.
- Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część III.
- Interfejs użytkownika – zastosowanie środowiska typu RAD na przykładzie CBuilder 5.0.
Przykład-program:Biblio2_2.zip
Przykład interfejsu użytkownika w środowisku C# Visual Studio.Net: Katalog tytułów
- Dodatek-przykłady programów-dziedziczenie, polimorfizm, przeciążanie operatorów C++.
Rachunek-zastosowanie uniwersalnej kolekcji.
Rachunek-zastosowanie uniwersalnej kolekcji i przeciążonych operatorów.
Rachunek-zastosowanie szablonu kolekcji i przeciążonych operatorów.
- Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki miedzymodułowe.
- Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki modułowe 1.
- Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki modułowe 2.
projekt
- Harmonogram realizacji projektu.
- Tematy projektów.
przykłady
- Kolekcja1.
- Szablon kolekcji1.
- Program:Biblio1.zip
- Program:Biblio2.zip
- Program:Biblio3.zip
- Program:Biblio2_2.zip
literatura |
literatura podstawowa
- Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I., The Unified Modeling Language, User
Guide, Addison-Wesley, 1999
- Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson: UML przewodnik użytkownika
- Martin Fowler, Kendall Scott, UML w kropelce
- Jesse Liberty: Księga eksperta C++
- Robert J. Muller: Bazy danych, język UML w modelowaniu danych
- Paul Beynon-Davies: Inżynieria systemów informacyjnych
- James Martin, James J.Odell: Podstawy metod obiektowych
- Janusz Górski: Inżynieria oprogramowania w projekcje programistycznym
- Andrzej Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania
|