zofia.kruczkiewicz@pwr.edu.pl    
Politechnika Wrocławska 
Katedra Informatyki Technicznej (K-30) 
Zespół Inżynierii Oprogramowania i
Inteligencji Obliczeniowej
 
Aktualności  Dydaktyka  Kontakt 
 
   
  strona główna dydaktyka Projektowanie oprogramowania - INE3611
 
  menu
  materiały dydaktyczne
  opis kursu
  informacje dodatkowe
 

  ostatnia aktualizacja

10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
 

 
  ogłoszenia

----------------------------------------------------------------------
 
  materiały do zajęć
wykłady z projektowania oprogramowania
  1. Wprowadzenie do tworzenia oprogramowania w sposób iteracyjno-rozwojowy
    Przyklad 1 - tworzenie oprogramowania wg diagramu przypadków użycia i diagramu klas za pomocą inżynierii "wprost".
    Przyklad 2 - rozwój oprogramowania wg diagramu przypadków użycia, diagramu klas z relacją "1 do wiele" oraz diagramu sekwencji przedstawiajacego wybrany przypadek użycia za pomocą inżynierii "wprost".
  2. Wprowadzenie do programowania obiektowego.
  3. Diagramy używane podczas analizy wymagań i projektowania oprogramowania.
  4. Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część I.
  5. Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część II.
  6. Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część III.
  7. Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część IV.
  8. Iteracyjno-rozwojowy sposób projektowania i programowania. Część V.
  9. Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część I.
  10. Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część II.
  11. Zarządzanie danymi – zapis/odczyt w pliku. Część III.
  12. Interfejs użytkownika – zastosowanie środowiska typu RAD na przykładzie CBuilder 5.0.
    Przykład-program:Biblio2_2.zip
    Przykład interfejsu użytkownika w środowisku C# Visual Studio.Net: Katalog tytułów
  13. Dodatek-przykłady programów-dziedziczenie, polimorfizm, przeciążanie operatorów C++.
    Rachunek-zastosowanie uniwersalnej kolekcji.
    Rachunek-zastosowanie uniwersalnej kolekcji i przeciążonych operatorów.
    Rachunek-zastosowanie szablonu kolekcji i przeciążonych operatorów.
  14. Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki miedzymodułowe.
  15. Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki modułowe 1.
  16. Ocena struktury oprogramowania obiektowego - metryki modułowe 2.
projekt
  1. Harmonogram realizacji projektu.
  2. Tematy projektów.
przykłady
  1. Kolekcja1.
  2. Szablon kolekcji1.
  3. Program:Biblio1.zip
  4. Program:Biblio2.zip
  5. Program:Biblio3.zip
  6. Program:Biblio2_2.zip
  literatura
literatura podstawowa
  1. Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I., The Unified Modeling Language, User Guide, Addison-Wesley, 1999
  2. Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson: UML przewodnik użytkownika
  3. Martin Fowler, Kendall Scott, UML w kropelce
  4. Jesse Liberty: Księga eksperta C++
  5. Robert J. Muller: Bazy danych, język UML w modelowaniu danych
  6. Paul Beynon-Davies: Inżynieria systemów informacyjnych
  7. James Martin, James J.Odell: Podstawy metod obiektowych
  8. Janusz Górski: Inżynieria oprogramowania w projekcje programistycznym
  9. Andrzej Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania