ostatnia aktualizacja |
|
10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
|
|
|
|
|
ogłoszenia |
materiały do zajęć |
wykłady z inżynierii oprogramowania
- Diagramy UML używane do tworzenia oprogramowania.
- Proces tworzenia oprogramowania zorientowanego obiektowo - faza wymagań i analizy.
- Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML
Przykład (wykonanie programu na podstawie wygenerowanego kodu w środowisku With Class 99)
- Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML- związek jeden do wiele. Uwaga: wersja uzupełniona!
Program:Prosty katalog książek (wykonanie programu na podstawie wygenerowanego kodu w środowisku With Class 99)
- Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML- związek jeden do wiele, szablony, inżynieria odwrotna
Prosta wypożyczalnia książek, szablony kolekcji
- Proces tworzenia oprogramowania zorientowanego obiektowo - faza projektowania.
- 1) Projekt i implementacja aplikacji sporządzającej rachunki- zastosowanie języka Java 1.4.
2)Implementacja aplikacji umożliwiajacej wstawianie tytułów ksziążek oraz ksiązek o wybranych tytułach - dołączanie interfejsu graficznego użytkownika. Implementacja w języku Java 1.4 na podstawie projektu przedstawionego w p.6.
- Interfejs użytkownika – zastosowanie środowiska typu RAD na przykładzie CBuilder 5.0.
Przykład-program: Biblio2_2.zip
Przykład interfejsu użytkownika w środowisku C# Visual Studio.Net: Katalog tytułów
projekt
- Harmonogram realizacji projektu.
- Tematy projektów.
przykłady
- Kolekcja1.
- Szablon kolekcji1.
- Program:Biblio1.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika
- Program:Biblio2.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika, zapis/odczyt z pliku (1)
- Program:Biblio3.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika, zapis/odczyt z pliku (2)
- Program:Biblio2_2.zip-katalog tytułów i książek, zapis/odczyt z pliku, interfejs użytkownika
Przykłady projektów C++
Zastosowanie uniwersalnej kolekcji.
Zapis i odczyt w pliku uniwersalnej kolekcji.
Zastosowanie uniwersalnej kolekcji i przeciążonych operatorów.
Zastosowanie szablonu kolekcji i przeciążonych operatorów.
literatura |
literatura podstawowa
- Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I., The Unified Modeling Language, User
Guide, Addison-Wesley, 1999
- Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson: UML przewodnik użytkownika
- Jesse Liberty: Księga eksperta C++<
- Robert J. Muller: Bazy danych, język UML w modelowaniu danych
- Paul Beynon-Davies: Inżynieria systemów informacyjnych
- James Martin, James J.Odell: Podstawy metod obiektowych
- Janusz Górski: Inżynieria oprogramowania w projekcje programistycznym
- Andrzej Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania
|