zofia.kruczkiewicz@pwr.edu.pl    
Politechnika Wrocławska 
Katedra Informatyki Technicznej (K-30) 
Zespół Inżynierii Oprogramowania i
Inteligencji Obliczeniowej
 
Aktualności  Dydaktyka  Kontakt 
 
   
  strona główna aktualności
 
  menu
  aktualności
  dydaktyka
  kontakt
 

  ostatnia aktualizacja

10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
 

 
  ogłoszenia

 
  materiały do zajęć
wykłady z inżynierii oprogramowania
  1. Diagramy UML używane do tworzenia oprogramowania.
  2. Proces tworzenia oprogramowania zorientowanego obiektowo - faza wymagań i analizy.
  3. Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML

  4. Przykład (wykonanie programu na podstawie wygenerowanego kodu w środowisku With Class 99)
  5. Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML- związek jeden do wiele. Uwaga: wersja uzupełniona!
    Program:Prosty katalog książek (wykonanie programu na podstawie wygenerowanego kodu w środowisku With Class 99)
  6. Wprowadzenia do tworzenia oprogramowania obiektowego w środowisku UML- związek jeden do wiele, szablony, inżynieria odwrotna
    Prosta wypożyczalnia książek, szablony kolekcji
  7. Proces tworzenia oprogramowania zorientowanego obiektowo - faza projektowania.
  8. 1) Projekt i implementacja aplikacji sporządzającej rachunki- zastosowanie języka Java 1.4.
    2)Implementacja aplikacji umożliwiajacej wstawianie tytułów ksziążek oraz ksiązek o wybranych tytułach - dołączanie interfejsu graficznego użytkownika. Implementacja w języku Java 1.4 na podstawie projektu przedstawionego w p.6.
  9. Interfejs użytkownika – zastosowanie środowiska typu RAD na przykładzie CBuilder 5.0.
    Przykład-program: Biblio2_2.zip
    Przykład interfejsu użytkownika w środowisku C# Visual Studio.Net: Katalog tytułów
projekt
  1. Harmonogram realizacji projektu.
  2. Tematy projektów.
przykłady
  1. Kolekcja1.
  2. Szablon kolekcji1.
  3. Program:Biblio1.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika
  4. Program:Biblio2.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika, zapis/odczyt z pliku (1)
  5. Program:Biblio3.zip-wypożyczalnia bez interfejsu użytkowanika, zapis/odczyt z pliku (2)
  6. Program:Biblio2_2.zip-katalog tytułów i książek, zapis/odczyt z pliku, interfejs użytkownika
Przykłady projektów C++
    Zastosowanie uniwersalnej kolekcji.
    Zapis i odczyt w pliku uniwersalnej kolekcji.

    Zastosowanie uniwersalnej kolekcji i przeciążonych operatorów. Zastosowanie szablonu kolekcji i przeciążonych operatorów.
  literatura
literatura podstawowa
  1. Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I., The Unified Modeling Language, User Guide, Addison-Wesley, 1999
  2. Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson: UML przewodnik użytkownika
  3. Jesse Liberty: Księga eksperta C++<
  4. Robert J. Muller: Bazy danych, język UML w modelowaniu danych
  5. Paul Beynon-Davies: Inżynieria systemów informacyjnych
  6. James Martin, James J.Odell: Podstawy metod obiektowych
  7. Janusz Górski: Inżynieria oprogramowania w projekcje programistycznym
  8. Andrzej Jaszkiewicz, Inżynieria oprogramowania