zofia.kruczkiewicz@pwr.edu.pl    
Politechnika Wrocławska 
Katedra Informatyki Technicznej (K-30) 
Zespół Inżynierii Oprogramowania i
Inteligencji Obliczeniowej
 
Aktualności  Dydaktyka  Kontakt 
 
   
  strona główna aktualności
 
  menu
  aktualności
  dydaktyka
  kontakt
 

  ostatnia aktualizacja

10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
 

 
  ogłoszenia
    Narzędzia do zainstalowania:
  1. Środowisko NetBeans 6.5 z wersją Java SE 1.6.0_05.

    Przyklady zadań - studia stacjonarne
  1. Przykład zadania na kolokwium zaliczeniowe 1 z laboratorium.
    Przykładowe rozwiązania zadania z kolokwium 1 - przykład 1.
    Przykładowe rozwiązania zadania z kolokwium 1 - przykład 2.
  2. Przykłady zadań na kolokwium zaliczeniowe 2 (pdf).
    Przyklady zadań - studia niestacjonarne
  1. Przykład zadania na kolokwium zaliczeniowe 1 z laboratorium.
    Przykładowe rozwiązania zadania z kolokwium 1 - przykład 1.
    Przykładowe rozwiązania zadania z kolokwium 1 - przykład 2.

  materiały do zajęć

  1. Wprowadzenie do programowania w języku Java - część 1. Powtórka.
    Wprowadzenie do programowania w języku Java - część 2. Powtórka.
  2. Wprowadzenie do programowania w języku Java - część 3. Powtórka.
    Uzupełnienie informacji o elementach języka Java. Powtórka.
  3. Klasy, składowe statyczne i niestatyczne.Powtórka.
  4. Tablice elementów nieobiektowych i obiektowych - część 1. Obowiązkowy materiał.
    --Przykład programu - tablice 1 (Przykład 5 - część 1).
    --Przykład programu - tablice 2 (przykład 6 - część 1).
    Dziedziczenie, polimorfizm, operacje graficzne, tablice elementów obiektowych - część 2. Obowiązkowy materiał.
    --Przykład programu - tablice 3 (przykład 4 - część 2).
  5. Wyjatki.
    Binarne i tekstowe strumienie wejścia/wyjścia. Obowiązkowy materiał (pliki w formacie tekstowym i serializacja obiektów).
    --Przykład programu - pliki (przykład - pliki w formacie tekstowym). Obowiązkowy materiał.
    --Przykład programu - pliki (przykład - pliki w formacie binarnym).
    --Przykład programu - pliki (przykład - pliki serializowanych obiektów). Obowiązkowy materiał.
  6. Polimorfizm, interfesy, programowanie oparte na zdarzeniach. Obowiązkowy materiał.
    Propozycja zadań laboratoryjnych z programowania obiektowego w języku Java.
  1. Lab1.
  2. Lab2.
  3. Lab3.
  4. Lab4.
    Przykład programu.
  5. Zapis danych do plików tekstowych i binarnych - kontynuacja zadania z lab. 4. Lab5.(w przygotowaniu)
  6. Lab6
    Przykłady prog.ramów.
  7. Lab7.
    Przykłady programów.
  literatura
literatura podstawowa
  1. L. Lemay, R. Cadenhead, Java 2 dla każdego, Helion, 2001.
  2. P. Naughton, Podręcznik Języka Programowania Java,Nakom, 2001.
  3. B. Eckel., Thinking in Java, Edycja polska, Helion 2003.
literatura uzupełniająca
  1. Barteczko K. - Java od podstaw do technologii, część 1 i 2, MIKOM, 2004
  2. Barteczko K. - JAVA, wykłady i ćwiczenia, Mikom, 2000.
  3. Boone Barry - Java dla programistów C i C++
  4. Horstmann C.S., Cornell G. - Java 2. Podstawy (t1). Techniki zaawansowane (t2), Gliwice, Helion, 2003.
  5. Bloch J. - Efektywne programowanie w języku Java, Gliwice, Helion, 2002.
  6. Dobosz K. - Laboratorium programowania w języku Java, Gliwice, Wyd. Politechniki Śląskiej, 2001.