ostatnia aktualizacja |
|
10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
|
|
|
|
|
ogłoszenia |
Przykłady zadań na pierwszą kartkówkę.
Przykłady zadań na drugą kartkówkę (polimorfizm, C++), która odbędzie się w dniu 27.01.2009r.
Przykłady zadań na kartkówkę- polimorfizm, Java.
Poprawa kartkówek odbędzie się w dniu 30.01.2009r. w godz.9.00-11.00 w sali 201 C1! Jest to również 1-y termin wpisów do indeksów.
Wyniki dwóch sprawdzianów i dwóch poprawek.
Kolejny termin wpisów ocen w dniu 3.02.09r w godz. 8.00-9.00 w sali 325C3.
Poprawa kartkówek odbędzie się w dniu 10.02.2009r. w godz.9.00-11.00 w sali 21 C3. Jest to również kolejny-y termin wpisów do indeksów.
Wpisy do indeksów w dniu 11.02.09r. w godz.10.00-11.00 w p.325C3.
materiały do zajęć |
- Wprowadzenie do programowania obiektowego.
- Podstawy programowania obiektowego w C++.
- Podstawy programowania obiektowego w C++ -
tworzenie projektu wieloplikowego w środowisku Borland Builder 6.0 C++.
- Tworzenie obiektów prostych i złożonych.
- Obiekty dynamiczne, klasy i funkcje zaprzyjaźnione, przeciążanie operatorów.
- Dziedziczenie jednobazowe, polimorfizm.
- Dziedziczenie jednobazowe, polimorfizm, tablice wskaźników na obiekty, klasa abstrakcyjna, prosta kolekcja obiektów.
- Szablony klas i funkcji. Programy zbudowane ze złożonych klas - agregacja słaba i silna.
- Zastosowanie klasy hermetyzującej - wzorzec fasady. Aplikacja z graficznym interfejsem użytkownika -
połączenie klasy hermetyzujacej z klasami interfesu graficznego (1). Nowy wykład.
- Aplikacja z graficznym interfejsem użytkownika -
połączenie klasy hermetyzujacej z klasami interfesu graficznego (2). Nowy wykład.
- Dziedziczenie wielobazowe. Zastosowanie dziedziczenia wielobazowego.
- Dziedziczenie wielobazowe - informacje dodatkowe.
Zastosowanie klasy hermetyzującej - wzorzec fasady.
- Aplikacja z graficznym interfejsem użytkownika -
połączenie klasy hermetyzujacej z klasami interfesu graficznego (3).
Aplikacja w trybie konsolowym - kod źródłowy przykładu prezentowanego na wykładzie (C++ Borland Builder 6.0).
Aplikacja z graficznym interfejsem użytkownika - kod źródłowy przykładu prezentowanego na wykładzie (C++ Borland Builder 6.0).
- Zapis obiektów do pliku w formacie tekstowym oraz odtwarzanie obiektów przy odczycie
pliku i zapis odczytanych obiektów w pamięci programu. Nowy wykład.
literatura |
literatura podstawowa
- P. Coad, N. Jill, Programowanie obiektowe, READ ME, Warszawa, 1993.
- J. Grębosz, Symfonia języka C++, Oficyna Kallimach, Kraków, 1997.
- B. Stroustrup, Język C++, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 2000.
- J. Grębosz, Pasja C++. Szablony, pojemniki o obsługa sytuacji wyjątkowych w języku C++. Oficyna Kallimach, Kraków.
literatura uzupełniająca
- A.Shalloway, J.R. Trott, Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Helion, Gliwice, 2005.
- M. Kliszewski, Inżynieria oprogramowania obiektowego, Wydawnictwo Książki Technicznej RESPEKT, Tomaszów Maz., 1994.
- R.C. Leineker, T. Archer, Visual C++, Helion, 1999.
- J. Martin, J.J. Odell, Podstawy metod obiektowych, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 1997.
|