zofia.kruczkiewicz@pwr.edu.pl    
Politechnika Wrocławska 
Katedra Informatyki Technicznej (K-30) 
Zespół Inżynierii Oprogramowania i
Inteligencji Obliczeniowej
 
Aktualności  Dydaktyka  Kontakt 
 
   
  strona główna aktualności
 
  menu
  aktualności
  dydaktyka
  kontakt
 

  ostatnia aktualizacja

10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
 

 
  godziny konsultacji i zaliczeń

miejsce: pokój 325 w budynku C-3
  1. wtorek: godz. 13.00 - 15.00.
  2. czwartek: godz. 11.00 - 13.00.
  3. niedziela: godz. 10.45 - 11.45 Tylko podczas zajęć na studiach niestacjonarnych (12.10.14, 19.10.14, 26.10.14, 16.11.14, 23.11.14, 30.11.14, 14.12.14, 21.12.14, 11.01.15, 18.01.15)
      ogłoszenia
    1. Wybrane informacje dotyczące sposobu dostarczania programów do oceny
      materiały do zajęć z Laboratorium z języków programowania 3
      Środowisko programistyczne - sala 103
    1. NetBeans 7.2 + Java SE (JDK1.7.0_07).
    2. Java SE 7 Tutorial 2011-07-20
      Środowisko programistyczne - sala 104
    1. NetBeans 8.0 + Java SE (JDK1.8.0_11).
    2. Java SE Tutorial 2014-08-19
      Materiały do laboratoriów

    1. Laboratorium1.
      Wprowadzenie do programowania, budowa programu, implementacja prostych algorytmów numerycznych - należy wybrać zestaw zadań 1 lub 2.
      1. Zestaw 1
        Instrukcja
      2. Zestaw 2
        Instrukcja.
      3. Materiały pomocnicze: javazk1_1.pdf, javazk1_2.pdf, javazk1_3.pdf, javazk1_4.pdf, tablice.pdf
    2. Laboratorium 2.
      Zastosowanie pojemników na obiekty - aktualizacja 3.10.14
      1. Należy wykonać zadanie l lub 2; wykonanie dwóch zadań na ocenę 5.5
        Instrukcja. Modyfikacja p.1.3 instrukcji w dniu 16.10.2014
        Przykłady programów, do których odwołuje się instrukcja:
      2. Materiały pomocnicze:
    3. Laboratorium 3.
      Zastosowanie diagramów klas UML do budowy programów obiektowych- należy wykonać program wg punktu 4 lub 5 instrukcji (ocena 5.5)
      1. Instrukcja
      2. Pomocnicze programy, do których odwołuje sie instrukcja:
      3. Materiały pomocnicze:
    4. Laboratorium 4 - aktualizacja tekstu instrukcji w dniu 28.10.14.
      Dziedziczenie, polimorfizm, zastosowanie pakietu Swing w programach(rysowanie figur, wykresów, itp.) - należy wykonać programy wg punktów 2 i 3 lub 2 i 4 lub 2, 4 i 5 instrukcji (ocena 5.5).
      1. Instrukcja.
      2. Pomocnicze programy, prezentujące dziedziczenie:
      3. Pomocnicze programy, do ktorych odwołuje sie instrukcja:
    5. Laboratorium 5
      Tworzenie programów wielowątkowych - należy wykonać programy wg punktu 1 lub 2 instrukcji. Instrukcja zawiera propozycję zadań na ocenę celującą.
      1. Instrukcja.
      2. Pomocnicze programy, prezentujące działanie wątków:
      3. Pomocnicze programy, prezentujące komunikatory oparte na gniazdach Socket i ServerSocket, działające w sieci Internet (jako pierwszy uruchamia się program serwera o nazwie serwer2 za pomocą opcji Run File, a potem uruchamia się kilku klientów o nazwie klient2 za pomocą opcji Run File):
        • Komunikator oparty na gniazdach typu Socket i ServerSocket oraz serializowanych strumieniach danych: przykład 5.4.
        • Komunikator do obsługi wspólnego zasobu przetwarzającego tytuły i książki, dla Java SE7 - nowy przykład: przykład 5.5. Dodano więcej komentarzy
        • Komunikator do obsługi wspólnego zasobu przetwarzającego tytuły i książki, dla Java SE8 - nowy przykład: przykład 5.6. Dodano więcej komentarzy
      4. Materiały pomocnicze:
    6. Laboratorium 6
      Tworzenie aplikacji typu klient-serwer opartej na protokole RMI - przekształcenie aplikacji z zad3
    7. Materiały pomocnicze:
      1. Instrukcja.
      2. Materiały pomocnicze:

      3. RMI - przykład - Java SE 7 wg RMI - część 1. Prezentowana wersja na zajęciach (9.12.14, 11.12.14)
      4. RMI - przykład - Java SE 7 wg RMI - część 2. Nowy materiał - 11.12.14

      5. RMI - przykład - Java SE 8 wg RMI - część 2. Nowy materiał - 11.12.14
      6. Przykłady budowy GUI programu
        1. /tutorial/uiswing/components/menu.html - strona Java SE Tutorial prezentująca tworzenie menu programu z użyciem JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp.
        2. /tutorial/uiswing/components/tabbedpane.html - strona Java SE Tutorial prezentująca użycie komponentu typu JTabbedPane
        3. /tutorial/uiswing/layout/card.html - strona Java SE Tutorial prezentująca użycie komponentu CardLayout
        4. Przykład GUI z użyciem CardLayout i JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp- Java SE 7 (na podstawie Java SE Tutorial).
        5. Przykład GUI z użyciem CardLayout i JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp- Java SE 8 (na podstawie Java SE Tutorial).
    8. Laboratorium 7. Należy wykonać program wg punktów 1 - 4 instrukcji.
      1. Instrukcja. Uzupełniona wersja instrukcji.
    9. Sprawdzian - przykłady zadań:
      1. Przykłady zadań.

          zadania na zaliczenie

          Literatura
        1. L. Lemay, R. Cadenhead, Java 2 dla każdego, Gliwice, Helion, 2001.
        2. P. Naughton, Podręcznik Języka Programowania Java, Warszawa, Wydawnictwo Nakom, 1999.
        3. Eckel B., Thinking in Java. Edycja polska. Wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo w sieci WWW, Gliwice, Helion, 2001.
        literatura uzupełniająca
        1. Krzysztof Barteczko JAVA, wykłady i ćwiczenia, Warszawa, Mikom, 2000.
        2. Boone Barry Java dla programistów C i C++, Warszawa, WNT, 1998.