ostatnia aktualizacja |
|
10.2023 - Inżynieria oprogramowania W04ITE-SI0011G
10.2022 - Praca dyplomowa inżynierska
|
|
|
|
|
godziny konsultacji i zaliczeń |
miejsce: pokój 325 w budynku C-3
- wtorek: godz. 13.00 - 15.00.
- czwartek: godz. 11.00 - 13.00.
- niedziela: godz. 10.45 - 11.45 Tylko podczas zajęć na studiach niestacjonarnych (12.10.14, 19.10.14, 26.10.14, 16.11.14, 23.11.14, 30.11.14, 14.12.14, 21.12.14, 11.01.15, 18.01.15)
ogłoszenia |
- Wybrane informacje dotyczące sposobu dostarczania programów do oceny
materiały do zajęć z Laboratorium z języków programowania 3 |
Środowisko programistyczne - sala 103
- NetBeans 7.2 + Java SE (JDK1.7.0_07).
- Java SE 7 Tutorial 2011-07-20
Środowisko programistyczne - sala 104
- NetBeans 8.0 + Java SE (JDK1.8.0_11).
- Java SE Tutorial 2014-08-19
Materiały do laboratoriów
- Laboratorium1.
Wprowadzenie do programowania, budowa programu, implementacja prostych algorytmów
numerycznych - należy wybrać zestaw zadań 1 lub 2.
- Zestaw 1
Instrukcja
- Zestaw 2
Instrukcja.
- Materiały pomocnicze: javazk1_1.pdf, javazk1_2.pdf,
javazk1_3.pdf, javazk1_4.pdf,
tablice.pdf
- Laboratorium 2.
Zastosowanie pojemników na obiekty - aktualizacja 3.10.14
- Należy wykonać zadanie l lub 2; wykonanie dwóch zadań na ocenę 5.5
Instrukcja. Modyfikacja p.1.3 instrukcji w dniu 16.10.2014
Przykłady programów, do których odwołuje się instrukcja:
- Materiały pomocnicze:
- Laboratorium 3.
Zastosowanie diagramów klas UML do budowy programów obiektowych- należy wykonać program wg punktu 4 lub 5 instrukcji (ocena 5.5)
- Instrukcja
- Pomocnicze programy, do których odwołuje sie instrukcja:
- Materiały pomocnicze:
- Laboratorium 4 - aktualizacja tekstu instrukcji w dniu 28.10.14.
Dziedziczenie, polimorfizm, zastosowanie pakietu Swing w programach(rysowanie figur, wykresów, itp.)
- należy wykonać programy wg punktów 2 i 3 lub 2 i 4 lub 2, 4 i 5 instrukcji (ocena 5.5).
- Instrukcja.
- Pomocnicze programy, prezentujące dziedziczenie:
- Pomocnicze programy, do ktorych odwołuje sie instrukcja:
- Animacja figur, obsługa zdarzeń klawiatury: przykład 4.5.
- Animacja figur, obsługa zdarzeń myszy: przykład 4.6.
- Animacja figur, tworzenie interfejsu graficznego użytkownika - część 1: przykład 4.7.
- Animacja figur, tworzenie interfejsu graficznego użytkownika - część 2: przykład 4.8.
- Laboratorium 5
Tworzenie programów wielowątkowych - należy wykonać programy wg punktu 1 lub 2 instrukcji. Instrukcja zawiera propozycję zadań na ocenę celującą.
- Instrukcja.
- Pomocnicze programy, prezentujące działanie wątków:
- Pomocnicze programy, prezentujące komunikatory oparte na gniazdach Socket i ServerSocket, działające w sieci Internet
(jako pierwszy uruchamia się program serwera o nazwie serwer2 za pomocą opcji Run File, a potem uruchamia się kilku klientów o nazwie klient2 za pomocą opcji Run File):
- Komunikator oparty na gniazdach typu Socket i ServerSocket oraz serializowanych strumieniach danych: przykład 5.4.
- Komunikator do obsługi wspólnego zasobu przetwarzającego tytuły i książki, dla Java SE7 - nowy przykład: przykład 5.5.
Dodano więcej komentarzy
- Komunikator do obsługi wspólnego zasobu przetwarzającego tytuły i książki, dla Java SE8 - nowy przykład: przykład 5.6.
Dodano więcej komentarzy
- Materiały pomocnicze:
- Laboratorium 6
Tworzenie aplikacji typu klient-serwer opartej na protokole RMI - przekształcenie aplikacji z zad3
Materiały pomocnicze:
- Instrukcja.
- Materiały pomocnicze:
- RMI - przykład - Java SE 7 wg RMI - część 1. Prezentowana wersja na zajęciach (9.12.14, 11.12.14)
- RMI - przykład - Java SE 7 wg RMI - część 2. Nowy materiał - 11.12.14
- RMI - przykład - Java SE 8 wg RMI - część 2. Nowy materiał - 11.12.14
- Przykłady budowy GUI programu
- /tutorial/uiswing/components/menu.html - strona Java SE Tutorial prezentująca tworzenie menu programu z użyciem JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp.
- /tutorial/uiswing/components/tabbedpane.html - strona Java SE Tutorial prezentująca użycie komponentu typu JTabbedPane
- /tutorial/uiswing/layout/card.html - strona Java SE Tutorial prezentująca użycie komponentu CardLayout
- Przykład GUI z użyciem CardLayout i JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp- Java SE 7 (na podstawie Java SE Tutorial).
- Przykład GUI z użyciem CardLayout i JMenuBar, JMenu, JMenuItem itp- Java SE 8 (na podstawie Java SE Tutorial).
- Laboratorium 7.
Należy wykonać program wg punktów 1 - 4 instrukcji.
- Instrukcja. Uzupełniona wersja instrukcji.
- Sprawdzian - przykłady zadań:
- Przykłady zadań.
zadania na zaliczenie |
Literatura |
- L. Lemay, R. Cadenhead, Java 2 dla każdego, Gliwice, Helion, 2001.
- P. Naughton, Podręcznik Języka Programowania Java, Warszawa, Wydawnictwo Nakom, 1999.
- Eckel B., Thinking in Java. Edycja polska. Wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo w sieci WWW, Gliwice, Helion, 2001.
literatura uzupełniająca
- Krzysztof Barteczko JAVA, wykłady i ćwiczenia, Warszawa, Mikom, 2000.
- Boone Barry Java dla programistów C i C++, Warszawa, WNT, 1998.
|